View Single Post
  #134  
Old 10-12-2012, 10:39 PM
1984 1984 is offline
Approved Member
 
Join Date: May 2011
Posts: 152
Default

Quote:
Originally Posted by Pursuivant View Post
A possibly simpler option would to create a "production version" loadout option. It would add mass and/or drag to the FM like a weapon or drop tank, but couldn't be jettisoned. That would be a nice method of simulating things like poor production quality or engine compression.
it's and other things something like this, long practiced on some online servers...


here we talk about real changes for game, i think, and if personally for me - or how was, or not - i DON'T want, any really far-fetched balance and "lie" in game, like in your post and like NOW in game...

and i think, this not SO hard, but need more time sometimes (about lot of "easy to do" planes start think, many time ago, some peoples, who was first - i'm not pioneer here)...


Quote:
I wonder if the most diplomatic way to resolve the issue wouldn't be to have different FM and DM models for production vs. test versions of certain aircraft.
ALL was invented instead of us... for example, pls, read this -

Quote:
В 1943 г. на новосибирском заводе были проведены контрольные испытания 13 самолетов Як-7Б М-105ПФ.

По результатам испытаний этих самолетов получены следующие данные:

1. Полетная масса самолетов в течение 1943 г. в среднем поддерживалась одинаковой, равной 3000 кг, отклонение составляло 15...16 кг, что объяснялось наличием или отсутствием бронестекол и незначительными отклонениями в технологии производства.

2. Максимальная скорость серийных самолетов в процессе производства существенно не менялась и в среднем равнялась: у земли 531 +12/-9 км/ч, на 1-й границе высотности - 567 +10/-7 км/ч, на 2-й границе высотности - 588 +8/-11 км/ч.

Колебания максимальной скорости объяснялись рядом причин, в том числе: неодинаковым качеством производственного исполнения; разницей в номинальной мощности двигателей, установленных на самолетах, главным образом за счет неодинаковой регулировки давления наддува и др. Колебания мощности двигателей: у земли - 2,5%; на 1-й границе высотности - 3,3%; на 2-й границе высотности - 3,1%.

4. Время набора высоты 5000 м при 2600 об/мин равнялось 5,7 +0,6/-0,5 мин, при 2700 об/мин - на 0,6 мин меньше.
i hope you read this quote...

well, here we see science + competent conclusions of the specialist (i hope, you not like one user here, for whom opinion of the начальник Главного артиллерийского управления (ГАУ) and some findings from docs - it's "just opinions") = it's ALL what we need...

3 yak-7b with 522 (25 % from all in RL in 43, i think), 531 (50 %) and 543 (25 %) km/h at SL etc (it's just a sample), and with these planes we can simulate anything, anytime (with bad quality - but be OPERATING - and early version, with good quality and latest version, etc)...

+ very correct modelling of real, mass defects and problems (if DT wants)...


if someone wants "something special", because thinks what "soviet planes do drunken bears under guns of NKVD, and fly on this planes ugly untermensch's", he just take yak-7b 1941 instead yak-3...

well, everyone is happy...


anyway, it's my opinion and can be only my opinion...
Reply With Quote